دست نوشته های کوهنورد نیشابوری - گزارش صعود به قله جوز به مناسبت شهدای دهنو

تاریخ:88/11/17و16

مسیر: روستای باغشن گچ

سرپرست برنامه: جناب آقای دهنوی

برنامه صعود به قله جوز و شب مانی ظهر روز پنجشنبه ساعت 14:30 در محل شهدای گمنام استارت خورد و دوستان توسط 4 دستگاه اتوبوس با تعداد حدود 100 نفر از گروه های مختلف به طرف روستای باغشن گچ حرکت کردند. حدود ساعت 15:30 به روستا رسیده و پس از پیاده شدن پس از حدود 2 ساعت پیمایش به محل کمپ برای چادر زدن رسیدیم. باران داشت یواش یواش شدید تر می شد بالاخره دوستان چادر هایشان را برپا کردند و خانوم ها 100 متر بالاتر چادر زدند. در نیمه های شب ساعت 23 گروهی دیگر به راهنمایی آقا صامر به ما ملحق شدند و در باران شدید مجبور به برپا کردن چادر شدند.آن شب باران تا ساعت 7 صبح ادامه داشت و دوستانی که تجهیزات کامل نداشتند با وجود چادر(چادر های نامناسب) خیس شده بودند تا اینکه ساعت 7 باران کمتر شد و تصمیم بر صعود قله شد. اعزا حدود 60 نفر به سمت قله حرکت کردیم و ساعت 10 با وجود شرایط بد جوی و لغزندگی مسیر با اقتدار قله را صعود کردند. و پس از آن به سمت کمپ برگشتیم البته سیلاب هم باعث شده بود تا ماشین ها به سختی از رودخانه عبور کنند و مجبور به بکسل کردن ماشین های سبکتر شدیم و ساعت 2 سوار اتوبوس ها شدیم و به سمت روستای دهنو برای صرف ناهار(حلیم) عازم شدیم. پس از صرف ناهار آقای دهنوی بین اعزا قرکشی کرد و به 15 نفر از دوستان تجهیزات کوهنوردی هدیه داده شد.