دست نوشته های کوهنورد نیشابوری - گزارش صعود به قله داس از مسیر بازه قلعه(خرو)به درود (گروه کوهنوردی پیام)

زندگی و لذت آزادی در اوج بلندی ها

گزارش صعود به قله داس از مسیر بازه قلعه(خرو)به درود (گروه کوهنوردی پیام)

نویسنده :داود مدقن
تاریخ:شنبه 10 بهمن 1388-03:58 ب.ظ

به نام خدا

گزارش صعود به قله داس از مسیر بازه قلعه(خرو)به درود (گروه کوهنوردی پیام)

تاریخ:88/11/2
 مسیر: خرو-قله داس-درود
 سرپرست برنامه: جناب آقای مرضیه

طبق تقویم برنامه صعود به قله داس از مسیر بازه قلعه به استیمن بود که متاسفانه به علت شرایط جوی بد و وجود کولاک و مه شدید برنامه به سمت روستای درود تغییر پیدا کرد. صبح ساعت 7 توسط دو دستگاه مینی بوس اعضا از نیشابور به سمت روستای خرو راه افتادیم ساعت 7:45 به روستا رسیدیم و پس از 45 دقیقه پیاده روی در ابتدای بازه قلعه مشغول صرف صبحانه شدیم وپس از صرف صبحانه راس ساعت 9 به سمت قله داس حرکت کردیم در ابتدا هوا بسیار عالی بود و با بالا رفتن به برودت و سردی هوا افزوده می شد. و از طرف غرب توده ای ابر درحال نزدیک شدن به ما بود. خلاصه ساعت 11 قله را صعود کردیم و به طرف استیمن به راه افتادیم پس از حدود نیم ساعت کوهپیمایی ما به کولاک و مه شدید برخورد کردیم که همین باعث شد که مسیرمان را به طرف ایستگاه پالا گلایدر تغییر دهیم . هوا به قدری خراب بود که برف ریز به سر و صورت دوستان برخورد میکرد و سرعت باد هم خیلی زیاد بود. بالاخره جاده پالا گلایدر رو پیدا کردیم و از همان جاده به سمت شهر درود سرازیر شدیم و ساعت 3:30 به شهر رسیدیم و در محل پارک درود در حالی که دوستان خیس و گلی شده بودند مشغول صرف نهار شدیم و در ساعت 4:30 بعداز ظهر به سمت نیشابور حرکت کردیم.