دست نوشته های کوهنورد نیشابوری - صعود به قله تیغ اره با گروه پیام نیشابور

گروه کوهنوردی پیام نیشابور

صعود به قله تیغ اره

تعداد :38 نفر    تاریخ:88/10/11

روز جمعه با تعداد 38 نفر با دو دستگاه اتوبوس از میادین مختلف شهر راس ساعت 6:30 به سمت روستای خرو حرکت کردیم. ساعت 7:15 به روستا رسیدیم و پس از پیاده شدن به سمت چشمه علی را افتادیم . ساعت 8:15 به چشمه علی رسیدیم و پس از 45 دقیقه استراحت و صرف صبحانه راس ساعت 8 به سمت قله راه افتادیم . ساعت 12 موفق به صعود قله شدیم و مسیرمان را به سمت دره لنترس تغییر دادیم پس از رسیدین به پای دره درساعت 2 مشغول صرف ناهار شدیم و ساعت 3:30 دقیقه به سمت روستا برگشتیم و ساعت 4:30 از روستا به سمت شهر راه افتادیم.

جزئیات:

لازم به ذکر است ضلع شمالی قله دارای برف زیادی بود ولی ضلع جنوبی برف چندانی نداشت به همین سبب ما از رو خط الراس مجبور شدیم که از کناره ها عبور کنیم. هوا روی قله بسیار سرد بود حدود 10 دقیقه بیشتر نتوانستیم روی قله استراحت کنیم و سریعا به سمت پایین برگشتیم.تعداد 18 نفر موفق به صعود قله شدند و باقی که خانوم ها و تعدادی آقایان بودند ازمسیر سمت چپ قله به سمت لنترس حرکت کردند که باقی دوستان  پس از صعود قله به آنها پیوستند.